Ben jij klaar voor de toekomst?

Wees verzekerd van omzet, ook in de veranderende autobranche

Passend bij jouw bedrijf

Meer omzet

Sterk in veranderende markt

Je hoort het overal om je heen: de autowereld verandert. Grote dealergroepen nemen kleinere autobedrijven over. De opkomst van EV verkleint het aantal onderhoudsmomenten (lees: je omzet). Verkoop gaat steeds meer online. Hoe kom je dan alsnog in contact met je klant? En hoe behoud je je bedrijf?

De klant is de oplossing

Zorg dat jij jouw klanten ervan overtuigt dat jij de beste keuze bent voor al hun auto-gerelateerde vragen en problemen. Dit doe je door je klant op nummer 1 te zetten en service te bieden waar ze versteld van staan. En niet alleen rondom de onderhoudsbeurten, maar ook het contact met de klant moet op zijn best verlopen. 

Service tijdens de verkoop

Bekijk het verkoopmoment vanuit een ander oogpunt. De klant heeft een probleem met zijn/haar huidige voertuig en wilt een oplossing. En deze oplossing is vaak een uitgave met een hoge drempel. Door met jouw service deze drempel te verlagen, wek je vertrouwen op.

Dit doe je op verschillende manieren. Geef de klant bijvoorbeeld een vast contactpersoon en leg ze extra in de watten met comfortabele stoelen en (onbeperkt) goede koffie.

Service na de verkoop

Veel autobedrijven zien hun service als afgerond nadat het voertuig is afgeleverd. Dit is zeker niet waar. Ze hebben onderhoud nodig, bandenwissels, advies over bescherming en een oplossing wanneer ze pech hebben. Wanneer ze bij al deze momenten direct aan jouw bedrijf denken, ben je binnen. Dit kan je enorm veel omzet opleveren. 

Hoe je dit realiseert is vrij simpel, zorg dat de klant doorheeft dat jij hem niet vergeten bent. Stuur zelf automatische herinneringen over dat er een onderhoudsbeurt aankomt. Zet een verjaardagsactie op. Of bied bij een beurt zelf een passende leenauto aan die past bij zijn/haar wensen. 

Rond elk contactmoment af met een glimlach

Niet alleen de sleutels teruggeven en de factuur af laten rekenen. Maak van elk contactmoment een moment dat de klant bijblijft. Dit doe je met automotive geschenken. En na een bandenwissel of kleine beurt hoeft dit helemaal niet veel te kosten. Als je het maar met een glimlach geeft. Bij een aflevering is een geschenk van grotere waarde wel passend. Een bos bloemen vergaat en een fles wijn wordt opgedronken. Door iets blijvends mee te geven, wordt de klant dag in dag uit opnieuw aan jouw bedrijf herinnerd. En dit schept vertrouwen.

Hulp nodig?

Mark & Willem-Jan komen graag met je in gesprek en geven passend advies.

Wij maken gebruik van cookies om de gebruiks­­vriendelijkheid van onze website te verbeteren. Daarnaast kunnen we je hierdoor gerichte content bieden op onze websites, via onze andere kanalen en andere media. We onthouden je keuze zodat je niet iedere keer dat je onze website bezoekt deze vraag te zien krijgt. Naast het accepteren van de cookies, kan je de cookies ook beheren via 'Cookie instellingen'.
Accepteer cookiesCookie instellingenPrivacy statement