Wij staan voor duurzaam

Ideale bedrijfskleding voor de autoverkoper

De eerste indruk is van groot belang. Deze kun je namelijk nooit meer veranderen. Om tot het ideale plaatje te komen, is het van groot belang dat jouw bedrijfskleding naadloos aansluit bij de huisstijl van het bedrijf. Om de klant het gevoel te geven dat zij welkom is in de showroom, is het belangrijk om de juiste combinaties te gebruiken. Deze zorgt voor een positieve of negatieve eerste indruk.
Als de huisstijl van de showroom terug te zien is in de kleding van de autoverkopers, geeft dit een professionele uitstraling. Naast de keuze van je huisstijl is het ook belangrijk om een duidelijke kledingvoorschrift voor je werknemers te hebben. Een medewerker met een zondagsoutfit ziet er natuurlijk niet zo professioneel uit.

 

De ideale combinatie voor bedrijfskleding

Het liefste hadden we je hier een perfecte combinatie gepresenteerd, maar helaas is het niet zo makkelijk. Per branche verschillen de kledingvoorschriften enorm. Bij een communicatiebureau is een overhemd of polo vaak al voldoende om een professionele uitstraling aan je bedrijf te geven, terwijl het bij een advocatenkantoor bijna noodzakelijk is om een pak te dragen.

Wel hebben we een aantal tips waarmee jij jouw klant binnen kunt halen. De ‘klassieke’ zakelijke kledingstijl is niet meer helemaal van deze tijd. De dresscode van vele jonge autoverkopers is in de loop der jaren veranderd naar meer ‘business casual smart’.

 

Oud vs. Nieuw

Als je vroeger vroeg aan een senior sales trainer hoe je er het beste eruit kon zien op een verkoopdag, kreeg je vaak de veilige, klassieke kledingstijl geadviseerd. Bestaande uit een compleet kostuum inclusief das, wit of pastelkleurig overhemd en kousen die passen bij je broek en riem. Een te formele kledingstijl kan afstand scheppen tussen jou en sommige klanten. Mensen vertrouwen het makkelijkst personen die het meest op hen lijken. Een groot aantal jonge verkopers vindt het niet meer ‘cool’ om de klassieke formele kledingstijl te gebruiken. Ze dragen liever een overhemd met een jeans of kaki broek. Tegenwoordig zie je deze kledingstijl ook veel bij zelfstandigen en bedrijfsleiders bij het MKB. Dit geeft ook een meer open houding, waardoor mensen zich meer openstellen en sneller het gesprek aangaan.

De business casual smart look kan onder andere bestaan uit de volgende elementen;

  • katoen overhemd;
  • pantalon of chino;
  • colbert of blazer;
  • schoenen in glad, glanzend leder of suède;
  • en last but not least, een stijlvol uurwerk

Steek je medewerker in het nieuw

Voor een medewerker is het fijn als hij werkkleding van zijn werkgever krijgt, zodat hij zelf niet hoeft te investeren. De kosten om eigen werkkleding te kopen, kunnen vaak nog erg oplopen. Als bedrijf kun je er voor kiezen om de werkkleding te laten bedrukken, zo ziet de klant direct bij wie hij moet zijn als hij een vraag heeft. Naast dat het makkelijk is voor de klant, straalt het ook een vorm van professionaliteit uit. Ook geeft de bedrukking direct een punt van herkenning. Mocht de klant jouw logo ergens anders zien, zullen zij direct aan jouw denken. Het is dus de ideale investering om de naamsbekendheid en het imago te vergroten.

Als totaalleverancier van de mobiliteitsbranche kunnen wij werkkleding voor jouw bedrijf regelen. In ons assortiment voor bedrijfskleding houden we rekening met verschillende elementen die wij hebben benoemd in dit artikel. Naast in het nieuw steken van uw werknemer willen wij uw bedrijf ook die boost geven om de naamsbekendheid en het imago te vergroten. Wij bedrukken dan ook graag de kleding met uw ontwerp.

Neem gerust contact met ons op. Onze vertegenwoordigers komen graag bij je langs voor een passessie en extra advies over de keuze van de kleding.

Deel dit bericht :

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Geschreven door

Bekijk ons aanbod!

Klik hier

Wij maken gebruik van cookies om de gebruiks­­vriendelijkheid van onze website te verbeteren. Daarnaast kunnen we je hierdoor gerichte content bieden op onze websites, via onze andere kanalen en andere media. We onthouden je keuze zodat je niet iedere keer dat je onze website bezoekt deze vraag te zien krijgt. Naast het accepteren van de cookies, kan je de cookies ook beheren via 'Cookie instellingen'.
Accepteer cookiesCookie instellingenPrivacy statement