Passie voor mobiliteit!
Generic selectors
Enkel exacte resultaten
Zoek in titel
Zoek in content

Gevolgen ontwikkelingen in de autobranche

Ook in de werkplaats zullen de ontwikkelingen in de autobranche goed zichtbaar zijn. Over een aantal jaar verwachten we van de monteurs andere vaardigheden dan nu. Dit heeft ook weer alles te maken met de toename van EV’S. Dus hoe bereid jij jouw bedrijf voor op de komende ontwikkelingen in de autobranche?

Ontwikkelingen in de werkplaats

Werkplaatsen van autobedrijven staan twee grote veranderingen te wachten. De eerste verandering is het prijsverschil tussen het onderhoud van een EV en van een ICE-auto. Volgens een groot onderzoek van Fleet Assist over 2022 is de gemiddelde onderhoudsrekening voor een EV 22% minder dan voor een auto met een traditionele verbrandingmotor. Dit komt voornamelijk door de kortere arbeidstijden, die 33% korter zijn bij een EV ten opzichte van een ICE-auto. Maar EV’s hebben zeker wel onderdelen die regelmatig aan vervanging toe zijn. Uit de gegevens van Fleet Assist blijkt dat de onderdelen die het meest vervangen worden bij EV’s pollenfilters, lampen, sleutelhangerbatterijen, ruitenwissers en remvloeistof zijn. Met de toename van EV’s zullen de werkzaamheden in de werkplaats dus veranderen. Hierdoor gaat het steeds belangrijker te worden om aandacht te besteden aan klantenbinding.

De tweede ontwikkeling is hierboven al kort aangehaald, namelijk dat er de komende jaren andere vaardigheden verwacht gaan worden van de monteurs. Met de verwachte laatste verkoop van een nieuwe benzine auto in 2030, komt die verschuiving misschien wel eerder dan verwacht. Maar niet alleen de monteurs moeten hun kennis verbreden, ook de werkplaatsen zullen flink moeten vernieuwen willen ze klaar zijn voor de toekomst. Opleidingen van technici, modernisering van de werkplaats, investeren in software-updates, daar zal de komende jaren flink wat geld en tijd naartoe moeten als een garage wil blijven bestaan. In plaats van wachten tot het zover is, is onze tip om nu al te starten met het doorvoeren van veranderingen. Zo kun je het over meerdere jaren verspreiden, ook de investeringen, en blijft jouw bedrijf up-to-date!

Tips voor klantenbinding in de autobranche

Kies voor een luxe aflevergeschenk! Zorg ervoor dat het iets is waar jouw klant voor een langere tijd wat aan heeft. Zo’n mapje voor autopasjes en een leren sleutelhanger zijn hier een mooi voorbeeld van.

Geef net wat extra met een beurt! Hoe lekker is het voor jouw klanten om na een servicebeurt de auto in te stappen en een heerlijke geur te ruiken? Laat deze geurhanger bedrukken met jouw logo en slogan voor een persoonlijke touch.

Wil je iets origineels meegeven? Dan is zo’n spel het perfecte geschenk! Zowel het zakje als de houtjes kunnen voorzien worden van jouw logo. Reken maar dat het vaak gespeeld gaat worden!

Deel dit bericht :

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Geschreven door
Wij maken gebruik van cookies om de gebruiks­­vriendelijkheid van onze website te verbeteren. Daarnaast kunnen we je hierdoor gerichte content bieden op onze websites, via onze andere kanalen en andere media. We onthouden je keuze zodat je niet iedere keer dat je onze website bezoekt deze vraag te zien krijgt. Naast het accepteren van de cookies, kan je de cookies ook beheren via 'Cookie instellingen'.
Accepteer cookiesCookie instellingenPrivacy statement