Passie voor mobiliteit!
Generic selectors
Enkel exacte resultaten
Zoek in titel
Zoek in content
Post Type Selectors

Slimme giveaways verhogen jouw omzet

Er zijn maar weinig autobedrijven die de voordelen inzien van het weggeven van kleine giveaways bij bijvoorbeeld een servicebeurt of bandenwissel. Een gemiste kans, want door slimme giveaways in te zetten geef jij je klant iets leuks én verhoog jij de omzet. Lees snel verder wat voor impact kleine giveaways kunnen maken voor jouw bedrijf!

Belang van klantenbinding

Zoals je op een eerder blog over de gevolgen van de ontwikkelingen in de autobranche hebt kunnen lezen, staat de automotive branche voor een aantal grote veranderingen. Klantenbinding gaat om die reden een steeds belangrijkere rol innemen in de dagelijkse werkzaamheden binnen een autobedrijf. Maar het echte binden van klanten, zoals dat in sommige andere branches al veel meer gedaan wordt, is in de autowereld nog niet zo gewoon. Klantenbinding kun je op allerlei manieren doen, net wat bij jouw bedrijf past. In dit artikel focussen we op de voordelen van kleine giveaways en wat dat voor jouw omzet kan betekenen.

Wil je meer lezen over klantenbinding in de autobranche? Download dan gratis ons e-book!

Voordelen van slimme giveaways

Eigenlijk draait klantenbinding in de kern erom dat je in het geheugen blijft van je klant zodat ze de volgende keer als ze bijvoorbeeld een nieuwe auto zoeken of servicebeurt nodig hebben direct aan jouw bedrijf denken. Door te investeren in slimme giveaways omvat je twee manieren waardoor klanten sneller bij jou terug komen.

Het eerste grote voordeel van een giveaway hangt wel af van welke giveaway je kiest. Het doel is dus om in het geheugen van jouw klant te blijven. Daarom is het belangrijk dat de giveaway echt gebruikt kan worden en het liefst in de auto. Door de giveaways te bedrukken met jouw bedrijfsinformatie, zullen de klanten iedere keer in de auto jouw logo zien. Bij alle auto gerelateerde zaken zullen ze dan meteen aan jouw bedrijf denken en contact opnemen.

Een ander groot voordeel is loyaliteit. Door een giveaway van waarde te geven – dus iets waar de klant echt iets aan heeft – voelt de klant zich gewaardeerd. Hierdoor ontstaat loyaliteit vanuit de klant richting jouw bedrijf. Eigenlijk een beetje het ‘voor wat, hoort wat’ principe. Door jouw klant iets te geven, is de klant eerder geneigd iets ‘terug te geven’.

Voorbeelden van handige giveaways

Parkeerschijven bedrukken

De parkeerschijven zijn een perfect voorbeeld van een slimme giveaway. Onze parkeerschijven zijn gemaakt van hoge kwaliteit Skai leder waardoor iedere ontvanger ze gaat gebruiken. Op de achterzijde is voldoende ruimte voor de bedrukking van jouw bedrijfsgegevens.

Schoonmaakset scherm

Al die tablets in de auto’s tegenwoordig zijn erg handig. Het enige nadeel is natuurlijk dat je al die vingerafdrukken op het scherm ziet. Zo’n schoonmaaksetje is daarom een ideale weggever voor auto’s met scherm! Jouw klanten zullen dit geschenk regelmatig gebruiken in de auto, dus laat het voorzien van jouw bedrijfsgegevens! Wellicht zelfs een leuke quote voor persoonlijke touch.

Stroopwafelblik bedrukken

Nederland staat om een aantal dingen bekend, waaronder natuurlijk de stroopwafel. De deksel van dit leuke Hollandse blik met stroopwafels kan full-color bedrukt worden naar jouw wens! Met dit overheerlijke geschenk zit je altijd goed.

Prullenbakje voor in de auto

Als je een echte handige giveaway aan je klanten wil meegeven, dan is dit prullenbakje voor in de auto ideaal! Doordat hij perfect in de bekerhouder past, blijft hij stevig staan. Geen rondzwervend afval meer in de auto van je klant! Laat ‘m uiteraard bedrukken met jouw bedrijfsgegevens.

Geïnspireerd geraakt en op zoek naar welke automotive relatiegeschenken bij jouw bedrijf passen? Neem gerust even contact op. We helpen je graag!

Deel dit bericht :

Wij maken gebruik van cookies om de gebruiks­­vriendelijkheid van onze website te verbeteren. Daarnaast kunnen we je hierdoor gerichte content bieden op onze websites, via onze andere kanalen en andere media. We onthouden je keuze zodat je niet iedere keer dat je onze website bezoekt deze vraag te zien krijgt. Naast het accepteren van de cookies, kan je de cookies ook beheren via 'Cookie instellingen'.
Accepteer cookiesCookie instellingenPrivacy statement